Pisaliśmy już sporo o nietypowych dla Internetu sposobach komunikacji jak FAX czy list polecony wysyłane czy odbierane przez system informatyczny. Ale jest jeszcze jedno medium, które z Internetem świetnie się łączy, a zapewnia kanał bardzo szybkiej i skutecznej komunikacji z klientami. Mowa o SMSach. Dostajemy je przy wielu okazjach – transakcje w banku, potwierdzenia zakupów, informacje o etapach realizacji zamówienia. Są też wiadomości reklamowe, spam, informacje mniej lub bardziej użyteczne…
O czym SMSować, i do kogo?
Jeśli prowadzisz sklep, szczególnie taki nieco nietypowy, w którym produkt dla klienta powstaje przez jakiś czas, a nie tylko jest pakowany i w dniu zakupu wysyłany – warto SMSy wysyłać informując o postępach. Można to robić zawsze, do każdego, lub tylko do tych, którzy sobie tego zażyczą.
Warto też zastosować SMSy w budowaniu bazy kontaktów. Prosty przykład – zostaw nam swój numer, a wyślemy ci SMS z linkiem do… i tu coś na zachętę. W ten sposób budujecie Państwo bazę kontaktów, do innych, większych akcji reklamowych.
SMS świetnie nadaje się też do płacenia – można wykupić usługę Premium SMS i przyjmować drobne wpłaty za udzielenie dostępu do jakiejś treści na stronie – ebooków, video, dokumentów – cokolwiek da się sprzedać. Niestety tu warto pamiętać, że prowizja za obsługę numeru Premium to często nawet 50% wartości SMSa !
Szybka komunikacja masowa
Organizujesz wydarzenie i musisz powiadomić wiele osób chwilę przed nim o jakiejś zmianie planów? SMS jest idealny. Dotrze do odbiorcy gdziekolwiek w danej chwili będzie, nie musisz czekać aż odczyta maila. Taki mechanizm wbudowaliśmy m.in. w naszą webSzkołę, ale możemy go umieścić również w Państwa aplikacji. Wystarczy wskazać użytkowników lub ich grupę oraz podać treść – SMS zostanie do nich wysłany w kilka sekund, kosztując kilka groszy za wiadomość. Prościej już się chyba nie da…
SMS jest też świetnym sposobem, by wysłać kod rabatowy – taki SMS nie zostanie tak szybko uznany przez klientów za SPAM co wiadomość o promocji z linkiem do strony. Kod rabatowy to konkretna wartość, w zamian za możliwość przypomnienia się klientowi. Dopóki nie jest nadużywany, obie strony czerpią z tego korzyści.