Niedawno pisaliśmy o tym, jak w cyfrowym świecie naszych aplikacji obracamy faxami, które z komputerem na co dzień nie mają wiele wspólnego, ale to nic w porównaniu z tym co opiszę dziś. Nas samych ta usługa nadal zaskakuje. Chodzi o korespondencję seryjną, ale nie e-mailwy SPAM, tylko wysyłkę listów (zwykłych, poleconych) z wydrukiem, na adres odbiorcy.
Wyślij list bez lizania koperty/znaczka
Wiem, wiem – dziś już i tak niczego lizać nie trzeba – koperty mają paski samoprzylepne a na poczcie pani w okienku przybije, zamiast znaczka, bezduszną pieczątkę… Ehh, dobrze że w dzieciństwie takie niecne praktyki nie miały miejsca, no bo miałbym album pełen wyciętych pieczątek ? :-) Ale wróćmy do XXI wieku. Okazuje się że można wysłać list nie wkładając go do koperty, ba – nie widząc go na oczy. Wystarczy treść i lista odbiorców – resztę zrobi automatyczna drukarka połączona z „składaczką listów” i „pakowaczką do kopert”. Pewnie maja mądre nazwy, ale chyba wiadomo o co chodzi. Można dziś zamówić usługę wysyłki listów które ktoś za nas wydrukuje, włoży do koperty i wyśle pocztą. No to z niej skorzystajmy!
Listy z wirtuala do reala
Systemy CRM naszego autorstwa możemy dla Państwa wyposażyć w narzędzia integrujące opisaną wyżej usługę automatyzacji wysyłki listów poleconych. Sprowadza się to do wy brania z listy kontaktów do wysyłki oraz przygotowania treści. Takie wyślij do wielu osób, tyle że nie wysyłamy e-maili, a listy zwykłe. Niestety koszt takiej wysyłki jest zauważalny, ale i tak wychodzi taniej od samodzielnego wydrukowania, złożenia, pójścia na pocztę (i odstania w kolejce) i wysłania wg. cennika poczty. Koszt jest porównywalny z kosztem koperty i znaczka – oszczędzamy więc nie tyle finansowo, ale czasowo, a czas to pieniądz. Jak pomnożymy to przez ilość przesyłek reklamowych czy innych, łatwych do automatyzacji (np. wysyłka faktur) to oszczędności dla firmy robią się pokaźne.
Nie ma róży be kolców
O ile FAXy Mo zna było cyfrowo wysyłać i odbierać, o tyle z odbieraniem zwrotnej korespondencji papierowej system już wiele zrobić nie może. Ale specyfika tego kanału komunikacji pozwala jednak założyć, że nie wiele osób odpisze nam na taką seryjną korespondencję. Jeśli już to zrobią, system musi pozwolić Państwu na dodanie otrzymanej odpowiedzi (np. skanu), w miejsce w systemie której ten dokument dotyczy, by zachować ciągłość w historii korespondencji.